Jaké jsou příznaky alergické reakce na med?

Alergická reakce na med se může lišit od mírné až po potenciálně život ohrožující, v závislosti na závažnosti alergie. Některé z nejčastějších příznaků alergie na med patří respirační příznaky, jako kašel nebo sípání, spolu se svědivými, vodnatými očima nebo rýmajícím nosem. Může se objevit kožní onemocnění, jako je ekzém nebo gastrointestinální poruchy, jako je zvracení nebo průjem. Otok obličeje, rtů nebo hrdla může naznačovat závažný typ alergické reakce známou jako anafylaxe a představuje lékařskou pohotovost.

Mírné až středně těžké respirační poruchy jsou běžné, pokud má osoba alergickou reakci na med. To může zahrnovat typické příznaky alergie, jako je svědění, vodnaté oči, runny nos, kýchání, nazální kongesce a bolesti hlavy. Infekce se mohou objevit jako důsledek těchto příznaků, nebo může mít pacient pocit mlhavosti. Imunitní systém se může oslabit, zejména pokud je med konzumován pravidelně i přes alergii.

Reakce může také vést ke změnám pokožky a může zahrnovat svědění a rozvoj lokalizované nebo rozšířené vyrážky. Zvýšená vyrážka, která může svědit a spálit, známá jako kopřivka, je častou alergickou reakcí. Pokračování v užívání medu osobou s alergií na med může vést ke stavu kůže známému jako ekzém.

U některých pacientů se mohou vyskytnout různé gastrointestinální poruchy, jako je nevolnost, zvracení nebo průjem jako příznaky alergie na med. Může se také objevit břišní nepohodlí nebo křeče. Nadměrný průjem nebo zvracení by měly být hlášeny lékaři a pacienti by měli být opatrní, aby se nestali dehydratovanými. Pití spousty tekutin je obvykle dostatečné k zabránění dehydratace, ačkoli závažné případy průjmu nebo zvracení mohou vyžadovat intravenózní tekutiny v nemocničním prostředí.

Při závažné alergické reakci na med se může objevit anafylaxe. Může se stát, že během několika minut může dojít k nehodě. Symptomy anafylaxe mohou zahrnovat otok obličeje, rtů nebo jazyka a vznik vyrážky, která může nebo nemusí svědčit. Dýchání může být obtížné, někdy způsobuje, že pacient ztratí vědomí. Pokud existuje podezření na anafylaxi, okamžitě byste měli kontaktovat lékaře v naléhavých případech, protože pokus o přepravu pacienta do nemocnice tradičními prostředky nemusí být dostatečně rychlý.